assalamualaikum


Sunday, February 20, 2011

perihal anak bongsu

Assalamualaikum n kabare..^_^

Kali ni tibe2 rase nk ckp pasal anak bongsu.huhu. Seperti yg kalian sume maklum, sememangnye ank bongsu ni ank terakhir dlm kluarge kan. And semestinye ramai yg menggelar golongan tersebut dengan panggilan "anak manja".ngeee~~~. Tapi benarkah begitu???

Hmm..pada pendapat saye, x perlulah taksub sgt dgn gelaran tu. Sebabnye x semestinye anak bongsu aje yg bermanja-manjaan segala. Anak-anak lain yg x bongsu pun ade jgk. Semuanya bergantung pada personaliti masing2. Cume mungkinlah anak bongsu ni terlebih cket manjenye.huhuhu.

Betol ke anak bongsu ni jenis yang x pandai berdikari? Tak pandai buat itu ini? Hmmm. Risau jgk sy mendengarnye.huhuhu. Pada pendapat sy, the answer is nehi (tidak). hehehe. Sebenarnye anak bongsu ni same je dengan adik-beradiknye yg lain. Cume ade sesetengahnye aje yg mungkin berperangai mcm tu (mcm sayakah??huhu). Maklumlah, sume keje akak abg yg buat. Ish3.huhuhu.

Ape kelebihan jadi anak bongsu ni ye?hehehe. Menurut pengalaman sy, memang anak bongsu ni ditatang bagai minyak yg penuh sampai nk melimpah-limpah. Kalau kecik2 dulu, bila bergaduh dgn abg n kakak mesti kemenangan berpihak pada si muda. Biaselah adik kecik mestilah nangis kalau abg n akak usik2, cubit pipi, tarik rambut dll. hehehe. So, abah, hero adik pun dtg memberi bantuan dgn membawa rotan. Rotan pun singgah di blkg abg n akak. Adik pun tersenyum riang.(^_^). Tapi bila difikirkan balik,kesian kt abg n akak.huhuhu. Takpelah, perkara yg lepas usah dikenang lagi.ngeee~~~

Selain tu, ap yg dimintak InsyaAllah dapat.hehe. Kalau dulu nk makan aiskrim cornetto pun susah sbb mahal. Tapi, demi memenuhi keinginan si anak kecik, abah pun blikan. Time tgh demam plak tu.hehehe.macam2 peel lah anak bongsu ni. Tapi lain org lain citenye, ye idak?huhuhu.

Gitulah perihal anak bongsu serba sedikit. Macam2 ada.huhu. Ape yg penting, adik-beradik kena saling hormat-menghormati n loving2. Tak mau gaduh2 ye.(^_^). Lastly, mekasih kerna sudi membace karya sy kali ini.Jika ada yg termakan cili, minum air ye.huhu. Papaiii.

Wassalam.
Uhibbukum fillah...

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget