assalamualaikum


Monday, April 30, 2012

Nikmat Allah yang manakah lagi kamu dustakan...

Assalamualaikum wbt..


hari demi hari..masa berlalu dengan sangat3 pantas..sampaikan perkara2 yg lepas ad yg x settle2 pon..spt yg pernah diungkapkan oleh Syed Hassan Al-Banna, tanggungjawab yg ada melebihi masa yg ada di atas dunia ni..Ma sya' Allah..tanpa kite sedari, Allah telah menarik sedikit demi sedikit nikmat yg dianugerahkan kpd hamba2-Nya...


sejak kebelakangan ini..beberapa perkara telah merunsingkan akal dan hati...fungsi mata yg semakin lama semakin ditarik..mata yg dulu cerah..sekarang da x blh thn tgk cahaya..sepet je mate..huhuhu..agaknya sebab x bersyukur dgn nikmat Allah yg satu ni..bnyk sgt tgk bnde yg x elok agaknye...hmmm...


lagi satu..selera makan da berkurang...huhuhuhu..makan nasik sekali sehari..naseb baek kuey teow grg basah still membuka selera.hehe~~~..tulah..spatutnye bile dpt mkn tu..mkn jelah..jgn ditolak rezeki yg ade depan mate...tp kne control jgkla kan..huhu..

nikmat yg Allah bagi akan ditarik cket demi cket bile usia semakin meningkat...kite x perlu runsing sbb hal ni mmg akan trjadi pd semua manusia...tapi yg perlu kite titikberatkan adalah bgaimana menggunakan nikmat tu dgn sebaik-baiknya, di samping mendapat keberkatan n keredhaan dr Allah Ta'ala..


Ya Allah..berikan hamba kesempatan untuk cuci kembali diri yg hina ini..ameen


uhibbukum fillah
wassalam

Thursday, April 05, 2012

Menjenguk Kembali!

Assalamualaikum...

huhuhu..lame sangat100x x update blog ni..bukan x kesian..tp sangat2 cbuk..so, kwn2 please understand me..=P..Sepanjang tempoh x berblogging ni..macam2 peristiwa yg melanda..huhuhu~~~pahit, manis, drama air mata, pening2 muntah2 suuuuuuuma adaaaa!!

begitulah kehidupan kita..nk mengeluh banyak2 kali pun xde gunanye...apa yg kite blh lakukan..sntiasa muhasabah diri...perbaharui niat..dan yg penting sekali..sntiasa berusaha untuk perbaiki diri di samping x lupe tuk bertawakkal kpd Allah..redha dgn setiap ujian yg diberikan oleh Sang Pencipta...(^_^)

kalau kite rasa sakit hati dgn org laen, org laen pn bkn x pnh sakit hati dgn kite..kalau kite terluka sbb org laen, org laen pn mungkin pnh terluka sbb kite..kalau kite marah pd org laen, dalam masa yg sama org laen pn mrh jgk pd kite..

jadi kite jgn lupe, kite bkn hidup sorg2 kt dunia ni tau!Allah ciptakan sebanyak2 makhluk di dunia ni..ada yg blh jadi teman, ada yg blh jdi lawan, ada yg bleh jdi batu api, ada yg blh jadi penawar, ada yg boleh jdi penghibur..macam2 sikap manusia kt dunia ni.dan kite pn ada perangai kite sndiri..(^_^)

kalau kite brbuat baik pd org laen, insyaAllah org laen pn akan balas yg baik pd kite..kalau kite buat jahat pd org laen...............???hmmmm..wallahua'alam..(^_^)..apa2 pon..kite msti igt kebaikan yg dilakukan oleh org laen trhadap kite...kita pn knelah rajin buat baik pd org laen...kan10x???hehehe~~~

this is what we called circle of life..what u give, u'll get back sooner or later.

sekian..tataaaaaaaa~~~
wassalam
There was an error in this gadget